رونمایی علی فروغی از سریالی ساخته ۸ برادر موفق و مومن
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۲۶۵۷
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی «تازه وارد»با حضور معاون سیما، مدیر شبکه سه و هشت کارگردان این سریال، روز پنجشنبه ۱۹ خرداد برگزار شد.
علی فروغی، مدیر شبکه سه، در مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد»، با بیان اینکه در مرحله نگارش فیلمنامه، موسسه اوج هم کنار سریال بود، تاکید کرد: «در این سریال، سه مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب در کنار هم بودند و این همکاری جزو تجربههای شیرین همکاری بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او به برگزاری مراسم رونمایی برای سریال اشاره کرد و افزود: «برای آثار، مراسم رونمایی برگزار نمیکنیم. ولی این کار چند وجه ممیز دارد. اولین ویژگیاش این است که به بحث جمعیت به عنوان یکی از مسائل مهم توجه دارد. همچنین مهمتر از خروجی این اثر، کارگردانی هشت برادر موفق و مومن است. در این مجموعه ۱۱ قسمتی، هشت برادر حضور دارند که در چارچوب کاملا حرفهای تولید کار کردند. همه اپیزودهای این سریال باکیفیت هستند و در بین این جمع، برخی برادران، در آینده کارگردانهای شاخص و درجه یک خواهند شد. رونمایی از هشت چهره موفق و آینده دار در حوزه داستانی برای ما مهمتر از رونمایی از سریال است و خروجی اصلی این کار برای ما سرمایه انسانی است.»
در ادامه این نشست، محسن برمهانی، معاون سیما، خطاب به فیلمسازان تاکید کرد: «سعی کنید یارتان را پیدا و خودتان را تکثیر کنید. خیلی مهم است که نیروهای شبیه به شما به مدیران معرفی شوند. من همیشه از خانه تولیدات جوان دفاع میکنم. این مجموعه ادعایی ندارد و دارد برای آنتن فکر میکند.»
او با بیان اینکه تحول از کلیدیترین عناصر یک مجموعه شروع میشود، گفت: «تحول در صداوسیما فقط در ساختار و عنوان برنامه نیست. این اتفاقی که در سریال «تازه وارد» افتاده، بخشی از تحول در عرصه کارگردانی است. علاوه بر تولید نویسنده و کارگردان، باید به تولید بازیگر فکر کنیم، چرا که بازیگر بالقوه کم داریم و باید روی آن فکر کنیم.»
معاون سیما افزود: «تحول در حوزه نمایشی، دو بال دارد که یکی کشف و شناسایی جوانها و دیگری تولید صنعتی است. این دو باید در کنار هم قرار گیرند. تولید استاندارد حرفهای به شکلی است که متن جایی تولید و بدون بازنویسی، توسط کارگردان حرفهای ساخته میشود.»
محمدجواد موحد، تهیهکننده «تازه وارد» هم درباره تولید این سریال توضیح داد: «متن این اثر در مجموعه اوج نوشته شد که اگر خودمان مینوشتیم، متنهای بهتری تولید میشد. ما ۱۱ تله فیلم با یک تیم ساختیم. در این سریال، نزدیک به ۱۵۰ لوکیشن و ۳۵ بازیگر اصلی داشتیم. هر یک از اپیزودها، در هفت هشت روز ساخته شده است. بازیگر آوردن برای تلویزیون سخت و برای سریال اپیزودیک و کارگردان اول، سختتر است.»
او با بیان اینکه مسیری که شروع شده، بسیار مهم است، تاکید کرد: «نگهداری از این هشت کارگردان سخت است و باید به گام بعدی برای آنها فکر کرد. البته سه گروه هشت نفری دیگر هم داریم که میتوانند سریال بسازند.»
سریال ۱۱ اپیزودی «تازه وارد» به تهیهکنندگی محمد جواد موحد و کارگردانی حسن حبیبزاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی، از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف «تازه وارد» را جلوی دوربین بردهاند.
این سریال که بیش از ۴۵ بازیگر اصلی در آن به ایفای نقش پرداختهاند و در ۱۴۰ لوکیشن متفاوت کار شده است، بر روی یکی از معضلات اجتماعی، یعنی افزایش سن جمعیت دست گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است.
رضا بنفشهخواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمد زند، علی عاملهاشمی، زهرا داودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریمخانی، سهی بانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر، جوانه دلشاد و… از جمله بازیگران «تازهوارد» هستند.
۵۷۵۷
کد خبر 1639751منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: سریال ایرانی شبکه سه سیما علی فروغی سازمان صدا و سیما مراسم رونمایی تازه وارد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علتها واکاوی شوند
با توجه به کم حوصله شدنم سعی میکنم سریالها مخصوصا آثار نمایش خانگی را بعد از پایان هر فصلشان شروع به دیدن کنم و سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم را بر اساس همین دیدگاه هنوز ندیده بودم تا چند روز گذشته که خبر اعلام جرم علیه عوامل این سریال به دلیل اهانت به جامعه معلمان رسانهای شد و کنجکاو شدم تا آن را قبل از اتمام فصلش ببینم.
قسمت اول که تمام شد احساس کردم حرفی برای گفتن دارد روی فیلمنامه و سوژه داستان با وسواس بیشتری تمرکز کردم و در فیلمنامه و ساختار آن به لحاظ گره داستانی و شخصیتپردازی برخلاف فیلمها و سریالهایی که در سینما و تلویزیون باب شده تفاوت اساسی دیدم. این که فیلمنامه با توجه به پیرنگ اصلی که برایش تعریف شده آنقدر محکم هست که خرده داستانهایی که در طول اثر میبینیم در خدمت آن قرار دارند و هیچ سکتهای در روند کار ایجاد نمیکنند. نکته دیگر، شخصیت پردازی در فیلمنامه این سریال است که کاراکترها را در این مسیر همراه قصه کرده و به قوام و دوام آن کمک شایانی میکند. تا جایی که بیراه نیست اگر بگویم بر خلاف اکثر فیلمها و سریالها که کنشها و گرههای داستانی بر اساس اتفاقهای تحمیلی نویسنده رخ میدهد در «افعی تهران» شخصیت پردازی بگونهای است که اتفاقات بر اساس زیسته کارکترها در خانواده و جامعه و همچنین با نگاهی روانشناسانه و جامعه شناختی پیش میرود. گرههایی که برای خیلی از مخاطبان ملموس است و موجبات همزاد پنداری را در آنان بر میانگیزد و برای برخی که با مشکلات تولید یک اثر نمایشی آشنا نیستند تصویر درستی از روند ساخت در این روزهای پر چالش در عالم سینما و تلویزیون ارائه میدهد. البته که در طول این سریال میبینیم سازندگان خیلی ظریف و اما محتاطانه با این معضلات برخورد میکنند و داستان به گونهای پیش میرود که سیاست سانسور توسط برخی نهادها و از طرفی پافشاری سازنده اثر برای حفظ اصل فیلمنامهاش و ناراحتی او از اختلالی که در قصه و هدفش از به تصویر کشیدن جنایت به وجود میآید منطقی هستند و هر دو طیف بر اساس وظیفه و دغدغهای که دارند درست عمل میکنند که به نظرم این کشمکش بر جذابیت این سریال افزوده است. به تصور من سریال خوش ساخت است و بازیگران به خوبی از عهده نقش خود بر آمدهاند بخصوص پیمان معادی که به دلیل نگارش فیلمنامه «افعی تهران» روی سوژه و کارکتر اشراف کامل دارد و مسلطتر جلوی دوربین ظاهر شده است و در حفظ و تداوم حس شخصیت روشنفکری که از محیط اطرافش پر از خشم است و پریشانی ذهنی دارد به خوبی عمل میکند. در طول سریال تدبیر کارگردان و تدوینگر در فلاشبکهایی که ذهن شخصیت بیانی را به هم میریزد کلیدواژهای است که به انتقال حس در کلیت داستان کمک میکند و اتفاقا همین فلاشبکها هستند که مخاطب را در درک بهتر چرایی رفتارهای بیانی که به مرور در حال تحول است کمک میکنند و توهین او به معلمش در سکانسی که او را از ماشین بیرون میاندازد قابل فهم میشود. چرا که شخصیت او در طول کودکی و نوجوانی در خانواده و همچنین مدرسه شکل گرفته است. او هنوز کتکهایی که خورده و بیمهریهایی که دیده را نتوانسته فراموش کند و با آن کنار نیامده است. او هنوز در قسمت هشتم و سکانس مورد بحث به تحول شخصیتی نرسیده و نمیتواند معنای جمله لذتی که از بخشیدن میتواند بدست میآورد را نسبت به انتقام درک کند. با توجه به تعریفی که از شخصیت بیانی در طول 8 قسمت شده اگر رفتاری غیر از این به تصویر کشیده میشد حتما سکتهای در روند کار و دو گانگی در شخصیت او ایجاد میکرد و باید بدانیم که او فقط از معلمی که کتکش میزده متنفر است نه از جامعه معلمان. کما اینکه در قسمت دهم این سریال شاهد هستیم وقتی بیانی در رستوران نشسته و خانمی بابت سر و صدای ایجاد شده بابت جشن تولدش از او عذرخواهی میکند، بیانی تولد او را تبریک گفته و ادامه میدهد «خوش باشید». این رفتار باعث تعجب همراهش میشود و میپرسد «چون شناختت برات حل شد؟» و بیانی در جواب میگوید « نه، چون شعور معذرت خواهی داشت.» پس او که زخم خورده دوران گذشته و حتی در بعضی موارد زمان حال است از معلمی که تنبیه را از اساس انکار میکند، انتظار عذرخواهی دارد تا آبی ریخته شود بر آتش خشمش. به نظرم این رفتار را مشاوران تربیتی مدارس میتوانند تحلیل کنند که یک دانش آموز چگونه و چرا از خانواده و شاید معلمش دچار خشم شده و پرخاشگر میشود. بخصوص که این درد در ذهن او کهنه شده و مانند دملی چرکین در رفتارش مشاهده میشود. فراموش نکنیم که او هنوز تحت درمان است و در دیالوگی تاکید دارد که از همه دنیا بدش میآید و از خودش کمتر. او حتی از خودش هم بدش میآید پس تصور نگارنده این است به جای آن که به دنبال تقبیح رفتار یک شخص باشیم و معلول را سرکوب کنیم باید علتها واکاوی شود که به نظرم فیلمنامه «افعی تهران» بر اساس وظیفه ذاتی یک اثر نمایشی تلنگری میزند و دقیقا درگیرهمین موضوع و مطرح کردن علت و معلول است و این کارشناسان روانشناس و جامعهشناس هستند که باید در این باره اظهار نظر بهتری ارائه و علتها را موشکافی کنند و در جهت فرهنگسازی رفتار درست در جامعه و خانواده کوشا باشند. *منتقد سینماوتلویزیون ۵۷۵۷ برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904427